MAKALELERİMİZ
Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar
Son yıllarda ne zaman gençlerden bahsetsek gündem dönüp dolaşıp ekonomik, sosyal veya eğitim konusunda çektikleri sıkıntılara geliyor. Gençleri sıkıntılarının ötesinde var etme fırsatımız olmuyor. Özellikle ergenler ve hatta ergen kızlar, pek çok konuda göz ardı ediliyor.
20 Ekim 2023
Marketing Türkiye

“Arketipler” hala anlamlı mı?
On yıllardır marka konumlandırma stratejisi inşa edilirken, ses tonu ve görsel dili tanımlamak için arketipler kullanılıyor. Bazı strateji ekolleri iki arketipi savunuyor, bazıları tek arketipin daha sağlıklı olacağını iddia ediyor. Kolaylıkla çok soyutlaşabilen marka stratejisi evreninde herkesin arketip yaklaşımı farklı gibi görünüyor.
21 Ağustos 2023
Marketing Türkiye

Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?
Daha önce çok kriz gördük, fakat şu anki size biraz farklı hissettiriyorsa, haklısınız. 2007-2008 yıllarında gerçekleşen global ekonomik krizle kıyaslandığında, şimdi yaşadığımız bambaşka.
2 Ağustos 2023
Marketing Türkiye

Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?
Son haftalarda başımıza gelen her şey, kümülatif olarak güven duygumuzu sarstı. Evimize, medyaya, yardım kaynaklarına bile olan güvenimiz derinden sarsılmış durumda. İçinde yaşadığımız hayatı kapsayan ulusal atmosfer, toplumsal güvene bir saldırı gibi hissettiriyor.
2 Mart 2023
Marketing Türkiye

Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?
Gündelik hayatla baş edemediğimizde sanata, içeriğe dönerek gerçeklikten kaçabiliyoruz. Bunu en çok, pandemi döneminde birden fazla OTT hizmetine üye olup, arka arkaya diziler bitirirken ve Mücbir Sebepler’in canlı yayınlarına bağlandığımızda 100 bin kişi olduğumuzu fark edince hissettik.
26 Ekim 2022
Marketing Türkiye

Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?
Fark etmesek de her gün ışık hızı kullanıyoruz. Attığımız e-postaya eki koymayı unuttuktan sonra dokümanı tek başına gönderirken veya Instagram’da birinin story’sini beğenirken kullandığımız internet; ışık hızıyla uzaya uğrayıp ulaşacağı yere ulaşıyor[1].
29 Ağustos 2022
Marketing Türkiye

Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?
World Economic Forum’un her yıl yayınladığı Global Risk Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’yi bekleyen en önemli beş tehdit sırasıyla: Geçim ve işsizlik krizi, ekonomik duraklama, içişlerinde kırılmalar, insanların sebep olduğu çevresel felaketler ve teknoloji yönetiminde başarısızlık[1].
6 Temmuz 2022
Marketing Türkiye

Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek
Belirsizlik gittikçe dünyanın normaline dönüşürken ve krizlerin sonu bir türlü gelmezken; sadece markaları yönetmek değil, insan kaynağını da yönetmek için yeni savaşlar veriyoruz.
9 Mayıs 2022
Marketing Türkiye

Kadın tüketicilerde yeni fay hatları
Haftaya, Batı’nın Ukraynalı mülteciler hakkındaki “Doğulular gibi medeniyetsiz insanlardan bahsetmiyoruz” tavrının, canımızın patlıcan olduğunu hatırlatmasıyla başladık.
8 Mart 2022
Marketing Türkiye

“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü
Sokağa çıkma yasağı duyurulduktan sonra panikle stok yapmaya koştuğumuz ilk karantinamızın ardından neredeyse iki yıl geçti. Pandemi konusunda amatör, ekonomik kriz konusunda daha iyimser olduğumuz o zamanlara market sırasında Luppo’yla beklemesiyle damgasını vuran tüketiciyi hatırlarsınız.
31 Ocak 2022
Marketing Türkiye

Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?
Her yılın sonu geldiğinde, kendimizi geçmiş seneyi değerlendirirken buluruz. Zaman ne kadar hızlı geçti, bir yıl önce hayal ettiklerimizi yaşayabildik mi… 2022’ye girerken bu soruları daha önce hiç sormadığımız bir yerden, pandeminin etkilerini hala hissederken ve ekonomiyle savaşırken soruyoruz. Peki, 2021’de ne yaşadığımızın farkına varabildik mi ki 2022’ye nasıl gireceğimizi anlayacak halimiz olsun?
13 Aralık 2021
Marketing Türkiye

Taksicileri bekleyen sürpriz: Paylaşım ekonomisi ve “New Power”
Taksi bulma süresinin neredeyse yolculuk süresini aştığı ilginç zamanlardayız. Dün açıklanan kararla İstanbul trafiğine 1.000 taksi daha kazandırılmış olsa da taksiciler kural tanımayan, nazı herkese geçen otoriteler olmaya başladı. Kaldırım kenarlarında bir elimiz yukarıda yeni taksilerin trafiğe kazandırılmasını beklemek dışında hiçbir çaremiz yok mu? Çözüm gerçekten daha fazla taksi mi?
3 Kasım 2021
Marketing Türkiye

Zincir marketler ne kadar suçlu?
Uzun zamandır tüm araştırmalarımızda bir türlü toparlanamayan bir anksiyete duygusu okuyoruz.
13 Ekim 2021
Marketing Türkiye

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri
Bu aralar Türkiye’de çok şeyin yası tutuluyor.
Yas tutmaya yabancı değiliz aslında; sevdiklerimizin, doğup büyüdüğümüz mahallelerin, hayallerimizin duygusal cenazelerinde ne yazık ki çok bulunduk bu aralar.
2 Ekim 2021
Marketing Türkiye
