MAKALELERİMİZ

Ruhsal pansuman

Türkiye, sadece ekonomik değil, psikolojik bir dönüşümün içine girmiş durumda. Ve bu dönüşümün merkezinde kırılgan ama hayatta kalmak isteyen, sorgulayan ama yaşamaktan da vazgeçmeyen bir tüketici var. Ruhsal pansumana ihtiyaç duyan bu ülkenin insanına parmak sallayan, kendi mahallesine sıkıştırmaya kalkışan, jakoben kim varsa ister iktidar ister muhalefette olsun, bilsin ki sonunda kaybeden o olacak.

Oksijen
Ruhsal pansuman

Yıkımdan önceki sessizlik

Dünya ekonomisinin temelini oluşturan yapı, çoktan dev bir saadet zincirine dönüşmüş durumda. Sistemde dolaşan paranın büyük bir kısmı, fiziki (altın) karşılığı olmayan bir güven illüzyonuna dayanıyor. Bu illüzyonun adıysa: “ABD’ye güven.” ABD fiziksel üretim savaşını çoktan kaybetti; yeni hegemonya artık verinin kontrolü üzerinden inşa ediliyor. Bu aşamada en kritik soru şu: Yeni model, fiziksel üretim kavgası ve dijital hegemonya…

Oksijen
Yıkımdan önceki sessizlik

Saadet zincirinin çöküşü: Yeni modelin eşiğinde

Batı’nın yıllarca sürdürdüğü “Tasarımı biz yaparız, üretimi onlar” anlayışı, sadece ekonomik değil, teknolojik ve zihinsel kapasitenin de el değiştirmesine neden oldu. Montajla başlayan süreç, düşünmeye, geliştirmeye ve yaratmaya evrildi. Bugün üretim, yalnızca üretim değil; bilgiyle, vizyonla ve ileri teknolojiyle harmanlanmış bir stratejik güç. Dünya ekonomisinin temelinde yer alan yapı, giderek dev bir saadet zincirine…

Oksijen
Saadet zincirinin çöküşü: Yeni modelin eşiğinde

Yeni neslin sığınakları

Gençlerin dijital dünyada kurdukları ilişkileri, ilgi alanlarını, yönelimlerini ve duygusal dinamiklerini daha yakından anlayabilmek amacıyla geniş çaplı bir araştırma yürüttük. Gençlerin oluşturdukları “duygu topluluklarına” odaklandık. Bu dijital merkezler, yalnız olmadıklarını hissetmelerini sağlıyor; benzer duygulardakiler birbirini bulduğu güvenli alanlar yaratıyor.

Oksijen
Yeni neslin sığınakları

Yeni nesil emperyalistler: Dijital oligarklar

Neoliberalizm çoktan öldü ama cesedi ortada kaldı. Kimse cesedi kaldırmaya gönüllü değil. Bugün artık serbest piyasa yok, özgür rekabet yok, bağımsız girişimcilik yok. Onun yerine, devletlerin desteklediği ve siyaseti şekillendiren bir dijital düzen var. Türkiye kartlarını doğru oynarsa, önüne yeni fırsatlar serilecek. Ancak ABD ile eninde sonunda çekişmek zorunda kalacağımızı da kabul etmeliyiz. O büyük gün geldiğinde hazır olmak…

Oksijen
Yeni nesil emperyalistler: Dijital oligarklar

Yaş ayrımcılığına karşı acil önlem çağrısı

Türkiye’de ortalama yaşam süresi 78 yıla ulaştı ve önümüzdeki yıllarda 85’i aşması bekleniyor. Daha uzun yaşam süresi, daha uzun çalışma hayatı anlamına geliyor. Ancak yaşa dayalı ayrımcılık devam ederse, 50 yaşına gelmiş bir birey, önünde en az 20-25 yıllık verimli çalışma süresi olmasına rağmen iş dünyasından dışlanmış olacak.

Oksijen
Yaş ayrımcılığına karşı acil önlem çağrısı

Belirsizlik çağından zorbalık çağına

Son on yıl “Belirsizlik Çağı”ydı. Bu çağ; sağlık krizleri, ekonomik buhranlar, savaşlar ve gelir dağılımındaki adaletsizliklerle şekillendi. Ancak 28 Şubat 2025’te Trump ile Zelenski arasında yaşananlarla bu çağ resmen sona erdi. Daha önce kapalı kapılar ardında yürütülen müzakereler, artık bir “canlı gösteri” gibi herkesin gözleri önünde sergileniyor. Tiyatro yok. Her şey açık ve net. Bu yeni dönemin adı ise “Zorbalık Çağı”.

Oksijen
Belirsizlik çağından zorbalık çağına

Yeteneklerin gözünden girişimler: Sosyal medya kaosu!

Genex ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz yetenek araştırmamız kapsamında, beyaz yakalı yetenekler, insan kaynaklarının en tepe yöneticileri ve yetenek avcısı şirketlerin liderleriyle derinlemesine görüşmeler gerçekleştirdik.

Oksijen
Yeteneklerin gözünden girişimler: Sosyal medya kaosu!

Erkek çocukların taşıması beklenen görünmez yükler

Her yıl Türkiye’de 600 çocuk ve ebeveyniyle araştırma yapıyoruz. KidZania ile birlikte tamamen gönüllü olarak gerçekleştirdiğimiz ve açık veri olarak kamuoyuyla paylaştığımız bu çalışma, ülkemizin çocuklarını daha iyi anlamak için yürüttüğümüz sürdürülebilir bir sosyal sorumluluk projesi.

Oksijen
Erkek çocukların taşıması beklenen görünmez yükler

Eğer susmayacaksak bari doğru konuşalım

Bugünün gençleri, bizlerle aynı yaşlarda, aynı sahipliklere ve varlıklara ulaşamayacak. Çünkü onların zaman skalası farklı. Onların 25 yaşı ile bizim 25 yaşımız aynı değil. Onların 25’i, bizim olsa olsa 18’imiz. Bu yüzden “Gençler ebeveynlerinden daha fakir olacak” söylemi, eksik bir değerlendirme. Teknolojinin bu hızıyla birlikte, gençler aslında hem daha zengin hem de daha iyi bir yaşam sürecekler.

Oksijen
Eğer susmayacaksak bari doğru konuşalım

Avrupa’nın eksik halkaları: Siyasal güç, güçlü ordu, girişimcilik ve Türkiye

Avrupa artık bir güç değil. Sesi yok. Ağırlığı yok. Bir vizyonu yok. Avrupa Birliği ne askeri ne ekonomik ne de siyasi anlamda küresel sahnede bir oyuncu olmayı başarabildi. Eğer Türkiye’nin hâlâ Avrupa Birliği’ne üye olma gibi bir politikası varsa, şimdi tam zamanı. Ama bunu onların kurallarıyla değil, kendi oyununu kurarak yapmalı.

Oksijen
Avrupa’nın eksik halkaları: Siyasal güç, güçlü ordu, girişimcilik ve Türkiye

Yarın yoksa bugün bizimdir: Geleceği boş verenlerin hikâyesi

2025 yılında tüketicilerin neye ve nasıl harcayacağını anlamak için kapsamlı bir araştırmaya imza attık. İlk olarak tüketicilerin mevcut alışkanlıklarını analiz ettik, ardından harcama öngörülerini masaya yatırdık. Bu verileri bir araya getirerek alışverişçi öbeklerini oluşturduk ve bu öbekleri duygusal motivasyonlarla birleştirerek bütüncül bir resim ortaya çıkardık.

Oksijen
Yarın yoksa bugün bizimdir: Geleceği boş verenlerin hikâyesi

Endişeyi bırak, Anadolu’ya bak

Polikrizler çağında yaşıyor olmamız paralize olmamızı gerektirmiyor. Bu ülke hâlâ devasa bir pazar ve içinde keşfedilmeyi bekleyen büyük fırsatlar barındırıyor. Türkiye, yalnızca zorluklarla değil, aynı zamanda sınırsız potansiyellerle dolu bir ülke.

Oksijen
Endişeyi bırak, Anadolu’ya bak

Hayallerimizin kısalan menzili

2016’da “Türkiye’nin Hayal Haritası”nı çıkardığımızda amacımız ülkemizde hayal kurma kavramına yönelik yaklaşımları anlamaktı. Bunun yanı sıra, hayallerin bireysel ve ulusal değerlerle ilişkisini de keşfetmeyi amaçlamıştık. O dönem Türkiye bu çalışmayı uzun süre konuşmuştu.

Oksijen
Hayallerimizin kısalan menzili

“Biz” dediğimizde kimi kastettiğimizi bilmiyorum

İçinde bulunduğumuz zaman, bir türbülans dönemi. Peki türbülans ve kaos hep kötü mü? Prigogine’nin dediği gibi kaos, yeni yaşam formlarının doğumudur. Eski hikayeler nasıl bizi buralara kadar getirdiyse, yeni hikayeler de bizi geleceğe taşıyacak. Türkiye büyük bir ‘kültürel sürtünme’ döneminde…

Oksijen
“Biz” dediğimizde kimi kastettiğimizi bilmiyorum

Motivasyon Konuşmacılığını Yasaklasak mı?

Gençlere yardım etmek istiyorsak, onlara soru sormayı öğretmeli ve bu süreçte cesaretlendirmeliyiz.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Motivasyon Konuşmacılığını Yasaklasak mı?

2025’te Kimler Satın Alacak ve Neden?

Orta harcama segmenti 2025 yılında hayatta kalabilmek için aile bağlarına geri dönmek zorunda kalacak.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2025’te Kimler Satın Alacak ve Neden?

2025 Yılında Tüketici Davranışları Öngörüleri

Her şey 2025’in zorlu geçeceğine işaret ediyor ancak akıllı stratejiler ve tüketiciye dokunan kampanyalar ile markalar, bu süreci tabi ki fırsata da çevirebilir.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2025 Yılında Tüketici Davranışları Öngörüleri

Türkiye’de dijital göçebelik: Yeteneklerin çalışma modeli

Birçok şirket yeniden beş gün ofiste çalışmaya dönüyor. Peki, bu karar ne kadar rasyonel? İyi bir çalışandan sekiz kat daha verimli olabilen yetenekler nasıl çalışma ortamlarını tercih ediyor? Bu alandaki veriler bize ne söylüyor? Akan Abdula yazdı.

Fikir Turu
Türkiye’de dijital göçebelik: Yeteneklerin çalışma modeli

Türkiye’nin Hareket Haritasını Yeniden Çizdik

Türkiye’de aktif spor yapanların yüzde 45’i yürüyüş yapmayı tercih ediyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Hareket Haritasını Yeniden Çizdik

Pazarlama Stratejilerinde Yeni Dönem: Veri, Yapay Zekâ ve Sürdürülebilirlik

Pazarlama dünyasında 19 yıllık deneyime sahip olan FutureBright Group’un kurucu ortağı Akan Abdula ile sürdürülebilirlik, yapay zekâ ve pazarlama stratejileri konusundaki dönüşüm üzerine kapsamlı bir röportaj gerçekleştirdik.

OGGUSTO
Pazarlama Stratejilerinde Yeni Dönem: Veri, Yapay Zekâ ve Sürdürülebilirlik

Türbülans Kaos Değil, Şekillenmekte Olan Umuttur

Her türbülansın bir umut anlamına geldiğini bilmek, kaygıya karşı geliştirdiğimiz en güçlü bakış açılarından biri olabilir.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türbülans Kaos Değil, Şekillenmekte Olan Umuttur

Jenerasyon Genellemelerinde Boğulmadan Ergenlerimize Bakalım

Wattpad‘te başlayan ve bütün ergenleri kasıp kavuran genç edebiyatçılar şehrin yeni oyuncuları.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Jenerasyon Genellemelerinde Boğulmadan Ergenlerimize Bakalım

Türkiye’nin Anneleri

Yapay zekâ ile Türkiye’nin annelerini analiz ettik. İşte çarpıcı sonuçları…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Anneleri

Bir Ekosistem Olduğumuzu Bir Türlü Anlayamadık

Öyle bir dönemden geçiyoruz ki, hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Bir Ekosistem Olduğumuzu Bir Türlü Anlayamadık

Tüketici İçin Belirsizlik Bitti, Peki Nasıl?

Tüketici ‘artık başıma neyin geleceği konusunda bir soru işaretim kalmadı onun için daha hazırlıklıyım’ diyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Tüketici İçin Belirsizlik Bitti, Peki Nasıl?

Türkiye’de değişen paradigmalar: Geleceğe nasıl hazırlanmalıyız?

Dünya belirsizlik çağından geçerken Türkiye’de hangi gerçekleri gözden kaçırıyoruz? Aileyle ilgili veriler bize geleceğimize dair ne söylüyor? Teknolojik devrimi ıskalamanın maliyeti ne? Türkiye sürdürülebilirlikten ne anlamalı? Akan Abdula yazdı.

Fikir Turu
Türkiye’de değişen paradigmalar: Geleceğe nasıl hazırlanmalıyız?

Şirketlerde Yetenekleri Tutabilme Sorunu

Şirketlerin son yıllardaki en büyük sorunlarından birisi de yetenekli çalışanları bulmak kadar onları elde tutabilmek. Şirketlerin iş değiştirmekten çekinmeyen yetenekleri elde tutabilmek için çözüm yollarını bulmaları şart.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Şirketlerde Yetenekleri Tutabilme Sorunu

Kuyuya Salınmak, Kuyudan Çıkmak

Negatif duygular sadece dünyaya bakış açımızı şekillendirmiyor, bizi de yavaş ama kesin bir şekilde dönüştürüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuyuya Salınmak, Kuyudan Çıkmak

Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırmasına göre, son iki yılda yatırımcı sayısı 5.3 milyon artarak 7.6 milyona çıktı

FutureBright Group ile araştırma ve danışmanlık şirketi FutureWise işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırması’, Türkiye’nin değişen yatırımcı profilini ortaya çıkardı.

Patronlar Dünyası
Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırmasına göre, son iki yılda yatırımcı sayısı 5.3 milyon artarak 7.6 milyona çıktı

Yapay Zekâ İle Bilinç Dışı Veri İşlemek

Bilinç dışına açılan 2 kapı var: Zihnimizin imgelerle düşünmesi ve günlük dilimizdeki metaforlar.

Brandmap
Yapay Zekâ İle Bilinç Dışı Veri İşlemek

Türkiye’nin Yeni Yatırımcı Öbekleri

Türkiye’nin yatırımcı profili, son yıllarda ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle önemli değişimler geçiriyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Yeni Yatırımcı Öbekleri

Gelecekte iyilik projelerinin derdi ne olacak

2030’a kadar yeni adıyla ‘etki yatırımları’ yani çevresel, toplumsal fayda alanlarına yatırımların toplam değerinin 4.5 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor. Peki bu yatırımların konusu ne olacak? Yanıtlara bakıldığında tek kelimeyle ‘yaşlanma’ demek mümkün.

Hürriyet
Gelecekte iyilik projelerinin derdi ne olacak

Bekar Anneler

Anne ve çocuktan oluşan mikro aileler, çok hızla büyüyorlar ancak kimse onlarla direkt konuşmaya ve iletişim kurmaya cesaret edemiyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Bekar Anneler

Kutuplaşma iletişimlere iyi geliyor olabilir mi?

Hem dünyada hem de Türkiye’de popüler kültür gittikçe entelektüel olarak takip etmesi zor bir hal alıyor.

Marketing Türkiye
Kutuplaşma iletişimlere iyi geliyor olabilir mi?

Yetenek araştırması: Beyaz yakalı olmak artık havalı bir şey değil

FutureBright Research ve GeneX Corporate işbirliğiyle yapılan araştırmaya göre, beyaz yakalıların maaş seviyeleri, şirketlerin sunduğu yan haklar ve statü sembolleri insanların gözünde cazibesini hızla kaybediyor.

T24
Yetenek araştırması: Beyaz yakalı olmak artık havalı bir şey değil

Şirketler ve Yetenekler Yas Döngüsünde

Büyük bir yetenek şirket ilişkisi erozyonu daha kapıda görünüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Şirketler ve Yetenekler Yas Döngüsünde

Çocuklarımızın Eğitim Ücretleri Bizi Stresten Öldürüyor

Anne babalar eğitim masraflarındaki artışları hakkaniyetli bulmuyor, hatta eğitim kurumlarının durumdan istifade ettiklerini düşünüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Çocuklarımızın Eğitim Ücretleri Bizi Stresten Öldürüyor

Türkiye’nin Yeni Orta Yaşları

Türkiye’de orta yaş öbeği hızla büyüyor, yeni orta yaşlara hazırlanmayan kurumlar ve markalar çok ciddi sorunlar yaşayacak.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Yeni Orta Yaşları

2024 ve Kurumsal İletişim

FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula: “Kurumsal iletişimcilerin yaptığı iş artık sadece kurumu ilgilendirmiyor.”

Pazarlamasyon
2024 ve Kurumsal İletişim

2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok

Bu yılın ilk çeyreğinde panik atak geçirmeye gerek yok, bir küçülme mutlaka olacak ancak devasa bir negatif etki görülmeyecek.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok

2024 Marka Stratejileri

Bu yıl, basitlik, hakkaniyet, şeffaflık ve kolaylık yılı.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 Marka Stratejileri

Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım

Yapay zekanın kendi başına öğrendiği ve diğer algoritmalarla etkileşimden dolayı değiştiği bir dünyada, bizim tek şansımız hâlâ kopyalanamayan duygusal zekâmız.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım

Reel Sektörü 2024’te Bekleyen Riskler

İş dünyasına göre 2024’de şirketleri bekleyen en önemli riskler zayıf iç ve dış talep, yüksek enflasyon, finansman maliyeti ve TL’de reel değer artışı olarak sıralandı. Bunların yanı sıra asgari ücrete yapılacak zam da personel giderlerinde yüzde 20’ye yakın artışa neden olabilir.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Reel Sektörü 2024’te Bekleyen Riskler

Girişimlerde Başarısız Olmanın Bazı Kısa Yolları

Yankı odaları girişimciler için derinlik eksikliği yaratırken gerçeklerden kopuk fikirlere tutunmalarına neden oluyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Girişimlerde Başarısız Olmanın Bazı Kısa Yolları

Türkiye’nin İkinci Yüzyılının Dip Dalgaları

Cumhuriyetimiz 100 yaşında. Ne mutlu bize!

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin İkinci Yüzyılının Dip Dalgaları

Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

Son yıllarda ne zaman gençlerden bahsetsek gündem dönüp dolaşıp ekonomik, sosyal veya eğitim konusunda çektikleri sıkıntılara geliyor. Gençleri sıkıntılarının ötesinde var etme fırsatımız olmuyor. Özellikle ergenler ve hatta ergen kızlar, pek çok konuda göz ardı ediliyor.

Marketing Türkiye
Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

Finansal Hizmetlerin Geleceği

Bankalar FinTech’lere karşı uzun süre kendini korudu ancak iki trend bu gerçeği değiştirmek üzere…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Finansal Hizmetlerin Geleceği

“Arketipler” hala anlamlı mı?

On yıllardır marka konumlandırma stratejisi inşa edilirken, ses tonu ve görsel dili tanımlamak için arketipler kullanılıyor. Bazı strateji ekolleri iki arketipi savunuyor, bazıları tek arketipin daha sağlıklı olacağını iddia ediyor. Kolaylıkla çok soyutlaşabilen marka stratejisi evreninde herkesin arketip yaklaşımı farklı gibi görünüyor.

Marketing Türkiye
“Arketipler” hala anlamlı mı?

Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Daha önce çok kriz gördük, fakat şu anki size biraz farklı hissettiriyorsa, haklısınız. 2007-2008 yıllarında gerçekleşen global ekonomik krizle kıyaslandığında, şimdi yaşadığımız bambaşka.

Marketing Türkiye
Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Son haftalarda başımıza gelen her şey, kümülatif olarak güven duygumuzu sarstı. Evimize, medyaya, yardım kaynaklarına bile olan güvenimiz derinden sarsılmış durumda. İçinde yaşadığımız hayatı kapsayan ulusal atmosfer, toplumsal güvene bir saldırı gibi hissettiriyor.

Marketing Türkiye
Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Gündelik hayatla baş edemediğimizde sanata, içeriğe dönerek gerçeklikten kaçabiliyoruz. Bunu en çok, pandemi döneminde birden fazla OTT hizmetine üye olup, arka arkaya diziler bitirirken ve Mücbir Sebepler’in canlı yayınlarına bağlandığımızda 100 bin kişi olduğumuzu fark edince hissettik.

Marketing Türkiye
Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Fark etmesek de her gün ışık hızı kullanıyoruz. Attığımız e-postaya eki koymayı unuttuktan sonra dokümanı tek başına gönderirken veya Instagram’da birinin story’sini beğenirken kullandığımız internet; ışık hızıyla uzaya uğrayıp ulaşacağı yere ulaşıyor[1].

Marketing Türkiye
Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

World Economic Forum’un her yıl yayınladığı Global Risk Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’yi bekleyen en önemli beş tehdit sırasıyla: Geçim ve işsizlik krizi, ekonomik duraklama, içişlerinde kırılmalar, insanların sebep olduğu çevresel felaketler ve teknoloji yönetiminde başarısızlık[1].

Marketing Türkiye
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Belirsizlik gittikçe dünyanın normaline dönüşürken ve krizlerin sonu bir türlü gelmezken; sadece markaları yönetmek değil, insan kaynağını da yönetmek için yeni savaşlar veriyoruz.

Marketing Türkiye
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

Haftaya, Batı’nın Ukraynalı mülteciler hakkındaki “Doğulular gibi medeniyetsiz insanlardan bahsetmiyoruz” tavrının, canımızın patlıcan olduğunu hatırlatmasıyla başladık.

Marketing Türkiye
Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Sokağa çıkma yasağı duyurulduktan sonra panikle stok yapmaya koştuğumuz ilk karantinamızın ardından neredeyse iki yıl geçti. Pandemi konusunda amatör, ekonomik kriz konusunda daha iyimser olduğumuz o zamanlara market sırasında Luppo’yla beklemesiyle damgasını vuran tüketiciyi hatırlarsınız.

Marketing Türkiye
“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Her yılın sonu geldiğinde, kendimizi geçmiş seneyi değerlendirirken buluruz. Zaman ne kadar hızlı geçti, bir yıl önce hayal ettiklerimizi yaşayabildik mi… 2022’ye girerken bu soruları daha önce hiç sormadığımız bir yerden, pandeminin etkilerini hala hissederken ve ekonomiyle savaşırken soruyoruz. Peki, 2021’de ne yaşadığımızın farkına varabildik mi ki 2022’ye nasıl gireceğimizi anlayacak halimiz olsun?

Marketing Türkiye
Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Taksicileri bekleyen sürpriz: Paylaşım ekonomisi ve “New Power”

Taksi bulma süresinin neredeyse yolculuk süresini aştığı ilginç zamanlardayız. Dün açıklanan kararla İstanbul trafiğine 1.000 taksi daha kazandırılmış olsa da taksiciler kural tanımayan, nazı herkese geçen otoriteler olmaya başladı. Kaldırım kenarlarında bir elimiz yukarıda yeni taksilerin trafiğe kazandırılmasını beklemek dışında hiçbir çaremiz yok mu? Çözüm gerçekten daha fazla taksi mi?

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Zincir marketler ne kadar suçlu?

Uzun zamandır tüm araştırmalarımızda bir türlü toparlanamayan bir anksiyete duygusu okuyoruz.

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri

Bu aralar Türkiye’de çok şeyin yası tutuluyor.

Yas tutmaya yabancı değiliz aslında; sevdiklerimizin, doğup büyüdüğümüz mahallelerin, hayallerimizin duygusal cenazelerinde ne yazık ki çok bulunduk bu aralar.

Marketing Türkiye
Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri