MAKALELERİMİZ

Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

Son yıllarda ne zaman gençlerden bahsetsek gündem dönüp dolaşıp ekonomik, sosyal veya eğitim konusunda çektikleri sıkıntılara geliyor. Gençleri sıkıntılarının ötesinde var etme fırsatımız olmuyor. Özellikle ergenler ve hatta ergen kızlar, pek çok konuda göz ardı ediliyor.

Marketing Türkiye
Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

“Arketipler” hala anlamlı mı?

On yıllardır marka konumlandırma stratejisi inşa edilirken, ses tonu ve görsel dili tanımlamak için arketipler kullanılıyor. Bazı strateji ekolleri iki arketipi savunuyor, bazıları tek arketipin daha sağlıklı olacağını iddia ediyor. Kolaylıkla çok soyutlaşabilen marka stratejisi evreninde herkesin arketip yaklaşımı farklı gibi görünüyor.

Marketing Türkiye
“Arketipler” hala anlamlı mı?

Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Daha önce çok kriz gördük, fakat şu anki size biraz farklı hissettiriyorsa, haklısınız. 2007-2008 yıllarında gerçekleşen global ekonomik krizle kıyaslandığında, şimdi yaşadığımız bambaşka.

Marketing Türkiye
Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Son haftalarda başımıza gelen her şey, kümülatif olarak güven duygumuzu sarstı. Evimize, medyaya, yardım kaynaklarına bile olan güvenimiz derinden sarsılmış durumda. İçinde yaşadığımız hayatı kapsayan ulusal atmosfer, toplumsal güvene bir saldırı gibi hissettiriyor.

Marketing Türkiye
Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Gündelik hayatla baş edemediğimizde sanata, içeriğe dönerek gerçeklikten kaçabiliyoruz. Bunu en çok, pandemi döneminde birden fazla OTT hizmetine üye olup, arka arkaya diziler bitirirken ve Mücbir Sebepler’in canlı yayınlarına bağlandığımızda 100 bin kişi olduğumuzu fark edince hissettik.

Marketing Türkiye
Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Fark etmesek de her gün ışık hızı kullanıyoruz. Attığımız e-postaya eki koymayı unuttuktan sonra dokümanı tek başına gönderirken veya Instagram’da birinin story’sini beğenirken kullandığımız internet; ışık hızıyla uzaya uğrayıp ulaşacağı yere ulaşıyor[1].

Marketing Türkiye
Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

World Economic Forum’un her yıl yayınladığı Global Risk Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’yi bekleyen en önemli beş tehdit sırasıyla: Geçim ve işsizlik krizi, ekonomik duraklama, içişlerinde kırılmalar, insanların sebep olduğu çevresel felaketler ve teknoloji yönetiminde başarısızlık[1].

Marketing Türkiye
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Belirsizlik gittikçe dünyanın normaline dönüşürken ve krizlerin sonu bir türlü gelmezken; sadece markaları yönetmek değil, insan kaynağını da yönetmek için yeni savaşlar veriyoruz.

Marketing Türkiye
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

Haftaya, Batı’nın Ukraynalı mülteciler hakkındaki “Doğulular gibi medeniyetsiz insanlardan bahsetmiyoruz” tavrının, canımızın patlıcan olduğunu hatırlatmasıyla başladık.

Marketing Türkiye
Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Sokağa çıkma yasağı duyurulduktan sonra panikle stok yapmaya koştuğumuz ilk karantinamızın ardından neredeyse iki yıl geçti. Pandemi konusunda amatör, ekonomik kriz konusunda daha iyimser olduğumuz o zamanlara market sırasında Luppo’yla beklemesiyle damgasını vuran tüketiciyi hatırlarsınız.

Marketing Türkiye
“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Her yılın sonu geldiğinde, kendimizi geçmiş seneyi değerlendirirken buluruz. Zaman ne kadar hızlı geçti, bir yıl önce hayal ettiklerimizi yaşayabildik mi… 2022’ye girerken bu soruları daha önce hiç sormadığımız bir yerden, pandeminin etkilerini hala hissederken ve ekonomiyle savaşırken soruyoruz. Peki, 2021’de ne yaşadığımızın farkına varabildik mi ki 2022’ye nasıl gireceğimizi anlayacak halimiz olsun?

Marketing Türkiye
Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Taksicileri bekleyen sürpriz: Paylaşım ekonomisi ve “New Power”

Taksi bulma süresinin neredeyse yolculuk süresini aştığı ilginç zamanlardayız. Dün açıklanan kararla İstanbul trafiğine 1.000 taksi daha kazandırılmış olsa da taksiciler kural tanımayan, nazı herkese geçen otoriteler olmaya başladı. Kaldırım kenarlarında bir elimiz yukarıda yeni taksilerin trafiğe kazandırılmasını beklemek dışında hiçbir çaremiz yok mu? Çözüm gerçekten daha fazla taksi mi?

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Zincir marketler ne kadar suçlu?

Uzun zamandır tüm araştırmalarımızda bir türlü toparlanamayan bir anksiyete duygusu okuyoruz.

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri

Bu aralar Türkiye’de çok şeyin yası tutuluyor.

Yas tutmaya yabancı değiliz aslında; sevdiklerimizin, doğup büyüdüğümüz mahallelerin, hayallerimizin duygusal cenazelerinde ne yazık ki çok bulunduk bu aralar.

Marketing Türkiye
Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri