MAKALELERİMİZ
Türbülans Kaos Değil, Şekillenmekte Olan Umuttur
Her türbülansın bir umut anlamına geldiğini bilmek, kaygıya karşı geliştirdiğimiz en güçlü bakış açılarından biri olabilir.
27 Eylül 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Jenerasyon Genellemelerinde Boğulmadan Ergenlerimize Bakalım
Wattpad‘te başlayan ve bütün ergenleri kasıp kavuran genç edebiyatçılar şehrin yeni oyuncuları.
2 Ağustos 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Anneleri
Yapay zekâ ile Türkiye’nin annelerini analiz ettik. İşte çarpıcı sonuçları…
12 Temmuz 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Bir Ekosistem Olduğumuzu Bir Türlü Anlayamadık
Öyle bir dönemden geçiyoruz ki, hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için…
14 Haziran 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Tüketici İçin Belirsizlik Bitti, Peki Nasıl?
Tüketici ‘artık başıma neyin geleceği konusunda bir soru işaretim kalmadı onun için daha hazırlıklıyım’ diyor.
7 Haziran 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’de değişen paradigmalar: Geleceğe nasıl hazırlanmalıyız?
Dünya belirsizlik çağından geçerken Türkiye’de hangi gerçekleri gözden kaçırıyoruz? Aileyle ilgili veriler bize geleceğimize dair ne söylüyor? Teknolojik devrimi ıskalamanın maliyeti ne? Türkiye sürdürülebilirlikten ne anlamalı? Akan Abdula yazdı.
28 Mayıs 2024
Fikir Turu
Şirketlerde Yetenekleri Tutabilme Sorunu
Şirketlerin son yıllardaki en büyük sorunlarından birisi de yetenekli çalışanları bulmak kadar onları elde tutabilmek. Şirketlerin iş değiştirmekten çekinmeyen yetenekleri elde tutabilmek için çözüm yollarını bulmaları şart.
24 Mayıs 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuyuya Salınmak, Kuyudan Çıkmak
Negatif duygular sadece dünyaya bakış açımızı şekillendirmiyor, bizi de yavaş ama kesin bir şekilde dönüştürüyor.
3 Mayıs 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırmasına göre, son iki yılda yatırımcı sayısı 5.3 milyon artarak 7.6 milyona çıktı
FutureBright Group ile araştırma ve danışmanlık şirketi FutureWise işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırması’, Türkiye’nin değişen yatırımcı profilini ortaya çıkardı.
3 Mayıs 2024
Patronlar Dünyası
Yapay Zekâ İle Bilinç Dışı Veri İşlemek
Bilinç dışına açılan 2 kapı var: Zihnimizin imgelerle düşünmesi ve günlük dilimizdeki metaforlar.
Mart – Nisan 2024
Brandmap
Türkiye’nin Yeni Yatırımcı Öbekleri
Türkiye’nin yatırımcı profili, son yıllarda ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle önemli değişimler geçiriyor.
19 Nisan 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Gelecekte iyilik projelerinin derdi ne olacak
2030’a kadar yeni adıyla ‘etki yatırımları’ yani çevresel, toplumsal fayda alanlarına yatırımların toplam değerinin 4.5 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor. Peki bu yatırımların konusu ne olacak? Yanıtlara bakıldığında tek kelimeyle ‘yaşlanma’ demek mümkün.
13 Nisan 2024
Hürriyet
Bekar Anneler
Anne ve çocuktan oluşan mikro aileler, çok hızla büyüyorlar ancak kimse onlarla direkt konuşmaya ve iletişim kurmaya cesaret edemiyor.
29 Mart 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Kutuplaşma iletişimlere iyi geliyor olabilir mi?
Hem dünyada hem de Türkiye’de popüler kültür gittikçe entelektüel olarak takip etmesi zor bir hal alıyor.
24 Mart 2024
Marketing Türkiye
Yetenek araştırması: Beyaz yakalı olmak artık havalı bir şey değil
FutureBright Research ve GeneX Corporate işbirliğiyle yapılan araştırmaya göre, beyaz yakalıların maaş seviyeleri, şirketlerin sunduğu yan haklar ve statü sembolleri insanların gözünde cazibesini hızla kaybediyor.
26 Mart 2024
T24
Şirketler ve Yetenekler Yas Döngüsünde
Büyük bir yetenek şirket ilişkisi erozyonu daha kapıda görünüyor.
18 Mart 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Çocuklarımızın Eğitim Ücretleri Bizi Stresten Öldürüyor
Anne babalar eğitim masraflarındaki artışları hakkaniyetli bulmuyor, hatta eğitim kurumlarının durumdan istifade ettiklerini düşünüyor.
9 Şubat 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Yeni Orta Yaşları
Türkiye’de orta yaş öbeği hızla büyüyor, yeni orta yaşlara hazırlanmayan kurumlar ve markalar çok ciddi sorunlar yaşayacak.
31 Ocak 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 ve Kurumsal İletişim
FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula: “Kurumsal iletişimcilerin yaptığı iş artık sadece kurumu ilgilendirmiyor.”
26 Ocak 2024
Pazarlamasyon
2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok
Bu yılın ilk çeyreğinde panik atak geçirmeye gerek yok, bir küçülme mutlaka olacak ancak devasa bir negatif etki görülmeyecek.
13 Ocak 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 Marka Stratejileri
Bu yıl, basitlik, hakkaniyet, şeffaflık ve kolaylık yılı.
5 Ocak 2024
Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım
Yapay zekanın kendi başına öğrendiği ve diğer algoritmalarla etkileşimden dolayı değiştiği bir dünyada, bizim tek şansımız hâlâ kopyalanamayan duygusal zekâmız.
29 Aralık 2023
Bloomberg Businessweek Türkiye
Reel Sektörü 2024’te Bekleyen Riskler
İş dünyasına göre 2024’de şirketleri bekleyen en önemli riskler zayıf iç ve dış talep, yüksek enflasyon, finansman maliyeti ve TL’de reel değer artışı olarak sıralandı. Bunların yanı sıra asgari ücrete yapılacak zam da personel giderlerinde yüzde 20’ye yakın artışa neden olabilir.
15 Aralık 2023
Bloomberg Businessweek Türkiye
Girişimlerde Başarısız Olmanın Bazı Kısa Yolları
Yankı odaları girişimciler için derinlik eksikliği yaratırken gerçeklerden kopuk fikirlere tutunmalarına neden oluyor.
6 Aralık 2023
Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin İkinci Yüzyılının Dip Dalgaları
Cumhuriyetimiz 100 yaşında. Ne mutlu bize!
27 Ekim 2023
Bloomberg Businessweek Türkiye
Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar
Son yıllarda ne zaman gençlerden bahsetsek gündem dönüp dolaşıp ekonomik, sosyal veya eğitim konusunda çektikleri sıkıntılara geliyor. Gençleri sıkıntılarının ötesinde var etme fırsatımız olmuyor. Özellikle ergenler ve hatta ergen kızlar, pek çok konuda göz ardı ediliyor.
20 Ekim 2023
Marketing Türkiye
Finansal Hizmetlerin Geleceği
Bankalar FinTech’lere karşı uzun süre kendini korudu ancak iki trend bu gerçeği değiştirmek üzere…
10 Ekim 2023
Bloomberg Businessweek Türkiye
“Arketipler” hala anlamlı mı?
On yıllardır marka konumlandırma stratejisi inşa edilirken, ses tonu ve görsel dili tanımlamak için arketipler kullanılıyor. Bazı strateji ekolleri iki arketipi savunuyor, bazıları tek arketipin daha sağlıklı olacağını iddia ediyor. Kolaylıkla çok soyutlaşabilen marka stratejisi evreninde herkesin arketip yaklaşımı farklı gibi görünüyor.
21 Ağustos 2023
Marketing Türkiye
Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?
Daha önce çok kriz gördük, fakat şu anki size biraz farklı hissettiriyorsa, haklısınız. 2007-2008 yıllarında gerçekleşen global ekonomik krizle kıyaslandığında, şimdi yaşadığımız bambaşka.
2 Ağustos 2023
Marketing Türkiye
Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?
Son haftalarda başımıza gelen her şey, kümülatif olarak güven duygumuzu sarstı. Evimize, medyaya, yardım kaynaklarına bile olan güvenimiz derinden sarsılmış durumda. İçinde yaşadığımız hayatı kapsayan ulusal atmosfer, toplumsal güvene bir saldırı gibi hissettiriyor.
2 Mart 2023
Marketing Türkiye
Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?
Gündelik hayatla baş edemediğimizde sanata, içeriğe dönerek gerçeklikten kaçabiliyoruz. Bunu en çok, pandemi döneminde birden fazla OTT hizmetine üye olup, arka arkaya diziler bitirirken ve Mücbir Sebepler’in canlı yayınlarına bağlandığımızda 100 bin kişi olduğumuzu fark edince hissettik.
26 Ekim 2022
Marketing Türkiye
Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?
Fark etmesek de her gün ışık hızı kullanıyoruz. Attığımız e-postaya eki koymayı unuttuktan sonra dokümanı tek başına gönderirken veya Instagram’da birinin story’sini beğenirken kullandığımız internet; ışık hızıyla uzaya uğrayıp ulaşacağı yere ulaşıyor[1].
29 Ağustos 2022
Marketing Türkiye
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?
World Economic Forum’un her yıl yayınladığı Global Risk Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’yi bekleyen en önemli beş tehdit sırasıyla: Geçim ve işsizlik krizi, ekonomik duraklama, içişlerinde kırılmalar, insanların sebep olduğu çevresel felaketler ve teknoloji yönetiminde başarısızlık[1].
6 Temmuz 2022
Marketing Türkiye
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek
Belirsizlik gittikçe dünyanın normaline dönüşürken ve krizlerin sonu bir türlü gelmezken; sadece markaları yönetmek değil, insan kaynağını da yönetmek için yeni savaşlar veriyoruz.
9 Mayıs 2022
Marketing Türkiye
Kadın tüketicilerde yeni fay hatları
Haftaya, Batı’nın Ukraynalı mülteciler hakkındaki “Doğulular gibi medeniyetsiz insanlardan bahsetmiyoruz” tavrının, canımızın patlıcan olduğunu hatırlatmasıyla başladık.
8 Mart 2022
Marketing Türkiye
“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü
Sokağa çıkma yasağı duyurulduktan sonra panikle stok yapmaya koştuğumuz ilk karantinamızın ardından neredeyse iki yıl geçti. Pandemi konusunda amatör, ekonomik kriz konusunda daha iyimser olduğumuz o zamanlara market sırasında Luppo’yla beklemesiyle damgasını vuran tüketiciyi hatırlarsınız.
31 Ocak 2022
Marketing Türkiye
Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?
Her yılın sonu geldiğinde, kendimizi geçmiş seneyi değerlendirirken buluruz. Zaman ne kadar hızlı geçti, bir yıl önce hayal ettiklerimizi yaşayabildik mi… 2022’ye girerken bu soruları daha önce hiç sormadığımız bir yerden, pandeminin etkilerini hala hissederken ve ekonomiyle savaşırken soruyoruz. Peki, 2021’de ne yaşadığımızın farkına varabildik mi ki 2022’ye nasıl gireceğimizi anlayacak halimiz olsun?
13 Aralık 2021
Marketing Türkiye
Taksicileri bekleyen sürpriz: Paylaşım ekonomisi ve “New Power”
Taksi bulma süresinin neredeyse yolculuk süresini aştığı ilginç zamanlardayız. Dün açıklanan kararla İstanbul trafiğine 1.000 taksi daha kazandırılmış olsa da taksiciler kural tanımayan, nazı herkese geçen otoriteler olmaya başladı. Kaldırım kenarlarında bir elimiz yukarıda yeni taksilerin trafiğe kazandırılmasını beklemek dışında hiçbir çaremiz yok mu? Çözüm gerçekten daha fazla taksi mi?
3 Kasım 2021
Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?
Uzun zamandır tüm araştırmalarımızda bir türlü toparlanamayan bir anksiyete duygusu okuyoruz.
13 Ekim 2021
Marketing Türkiye
Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri
Bu aralar Türkiye’de çok şeyin yası tutuluyor.
Yas tutmaya yabancı değiliz aslında; sevdiklerimizin, doğup büyüdüğümüz mahallelerin, hayallerimizin duygusal cenazelerinde ne yazık ki çok bulunduk bu aralar.