MAKALELERİMİZ

Türbülans Kaos Değil, Şekillenmekte Olan Umuttur

Her türbülansın bir umut anlamına geldiğini bilmek, kaygıya karşı geliştirdiğimiz en güçlü bakış açılarından biri olabilir.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türbülans Kaos Değil, Şekillenmekte Olan Umuttur

Jenerasyon Genellemelerinde Boğulmadan Ergenlerimize Bakalım

Wattpad‘te başlayan ve bütün ergenleri kasıp kavuran genç edebiyatçılar şehrin yeni oyuncuları.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Jenerasyon Genellemelerinde Boğulmadan Ergenlerimize Bakalım

Türkiye’nin Anneleri

Yapay zekâ ile Türkiye’nin annelerini analiz ettik. İşte çarpıcı sonuçları…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Anneleri

Bir Ekosistem Olduğumuzu Bir Türlü Anlayamadık

Öyle bir dönemden geçiyoruz ki, hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Bir Ekosistem Olduğumuzu Bir Türlü Anlayamadık

Tüketici İçin Belirsizlik Bitti, Peki Nasıl?

Tüketici ‘artık başıma neyin geleceği konusunda bir soru işaretim kalmadı onun için daha hazırlıklıyım’ diyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Tüketici İçin Belirsizlik Bitti, Peki Nasıl?

Türkiye’de değişen paradigmalar: Geleceğe nasıl hazırlanmalıyız?

Dünya belirsizlik çağından geçerken Türkiye’de hangi gerçekleri gözden kaçırıyoruz? Aileyle ilgili veriler bize geleceğimize dair ne söylüyor? Teknolojik devrimi ıskalamanın maliyeti ne? Türkiye sürdürülebilirlikten ne anlamalı? Akan Abdula yazdı.

Fikir Turu
Türkiye’de değişen paradigmalar: Geleceğe nasıl hazırlanmalıyız?

Şirketlerde Yetenekleri Tutabilme Sorunu

Şirketlerin son yıllardaki en büyük sorunlarından birisi de yetenekli çalışanları bulmak kadar onları elde tutabilmek. Şirketlerin iş değiştirmekten çekinmeyen yetenekleri elde tutabilmek için çözüm yollarını bulmaları şart.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Şirketlerde Yetenekleri Tutabilme Sorunu

Kuyuya Salınmak, Kuyudan Çıkmak

Negatif duygular sadece dünyaya bakış açımızı şekillendirmiyor, bizi de yavaş ama kesin bir şekilde dönüştürüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuyuya Salınmak, Kuyudan Çıkmak

Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırmasına göre, son iki yılda yatırımcı sayısı 5.3 milyon artarak 7.6 milyona çıktı

FutureBright Group ile araştırma ve danışmanlık şirketi FutureWise işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırması’, Türkiye’nin değişen yatırımcı profilini ortaya çıkardı.

Patronlar Dünyası
Yeni Yatırımcı Profilleri ve Davranışları Araştırmasına göre, son iki yılda yatırımcı sayısı 5.3 milyon artarak 7.6 milyona çıktı

Yapay Zekâ İle Bilinç Dışı Veri İşlemek

Bilinç dışına açılan 2 kapı var: Zihnimizin imgelerle düşünmesi ve günlük dilimizdeki metaforlar.

Brandmap
Yapay Zekâ İle Bilinç Dışı Veri İşlemek

Türkiye’nin Yeni Yatırımcı Öbekleri

Türkiye’nin yatırımcı profili, son yıllarda ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle önemli değişimler geçiriyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Yeni Yatırımcı Öbekleri

Gelecekte iyilik projelerinin derdi ne olacak

2030’a kadar yeni adıyla ‘etki yatırımları’ yani çevresel, toplumsal fayda alanlarına yatırımların toplam değerinin 4.5 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor. Peki bu yatırımların konusu ne olacak? Yanıtlara bakıldığında tek kelimeyle ‘yaşlanma’ demek mümkün.

Hürriyet
Gelecekte iyilik projelerinin derdi ne olacak

Bekar Anneler

Anne ve çocuktan oluşan mikro aileler, çok hızla büyüyorlar ancak kimse onlarla direkt konuşmaya ve iletişim kurmaya cesaret edemiyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Bekar Anneler

Kutuplaşma iletişimlere iyi geliyor olabilir mi?

Hem dünyada hem de Türkiye’de popüler kültür gittikçe entelektüel olarak takip etmesi zor bir hal alıyor.

Marketing Türkiye
Kutuplaşma iletişimlere iyi geliyor olabilir mi?

Yetenek araştırması: Beyaz yakalı olmak artık havalı bir şey değil

FutureBright Research ve GeneX Corporate işbirliğiyle yapılan araştırmaya göre, beyaz yakalıların maaş seviyeleri, şirketlerin sunduğu yan haklar ve statü sembolleri insanların gözünde cazibesini hızla kaybediyor.

T24
Yetenek araştırması: Beyaz yakalı olmak artık havalı bir şey değil

Şirketler ve Yetenekler Yas Döngüsünde

Büyük bir yetenek şirket ilişkisi erozyonu daha kapıda görünüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Şirketler ve Yetenekler Yas Döngüsünde

Çocuklarımızın Eğitim Ücretleri Bizi Stresten Öldürüyor

Anne babalar eğitim masraflarındaki artışları hakkaniyetli bulmuyor, hatta eğitim kurumlarının durumdan istifade ettiklerini düşünüyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Çocuklarımızın Eğitim Ücretleri Bizi Stresten Öldürüyor

Türkiye’nin Yeni Orta Yaşları

Türkiye’de orta yaş öbeği hızla büyüyor, yeni orta yaşlara hazırlanmayan kurumlar ve markalar çok ciddi sorunlar yaşayacak.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin Yeni Orta Yaşları

2024 ve Kurumsal İletişim

FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula: “Kurumsal iletişimcilerin yaptığı iş artık sadece kurumu ilgilendirmiyor.”

Pazarlamasyon
2024 ve Kurumsal İletişim

2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok

Bu yılın ilk çeyreğinde panik atak geçirmeye gerek yok, bir küçülme mutlaka olacak ancak devasa bir negatif etki görülmeyecek.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 İçin Perakendede Enseyi Karartmaya Gerek Yok

2024 Marka Stratejileri

Bu yıl, basitlik, hakkaniyet, şeffaflık ve kolaylık yılı.

Bloomberg Businessweek Türkiye
2024 Marka Stratejileri

Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım

Yapay zekanın kendi başına öğrendiği ve diğer algoritmalarla etkileşimden dolayı değiştiği bir dünyada, bizim tek şansımız hâlâ kopyalanamayan duygusal zekâmız.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Kuantum Çağı ve Duygusal Zekâya Yatırım

Reel Sektörü 2024’te Bekleyen Riskler

İş dünyasına göre 2024’de şirketleri bekleyen en önemli riskler zayıf iç ve dış talep, yüksek enflasyon, finansman maliyeti ve TL’de reel değer artışı olarak sıralandı. Bunların yanı sıra asgari ücrete yapılacak zam da personel giderlerinde yüzde 20’ye yakın artışa neden olabilir.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Reel Sektörü 2024’te Bekleyen Riskler

Girişimlerde Başarısız Olmanın Bazı Kısa Yolları

Yankı odaları girişimciler için derinlik eksikliği yaratırken gerçeklerden kopuk fikirlere tutunmalarına neden oluyor.

Bloomberg Businessweek Türkiye
Girişimlerde Başarısız Olmanın Bazı Kısa Yolları

Türkiye’nin İkinci Yüzyılının Dip Dalgaları

Cumhuriyetimiz 100 yaşında. Ne mutlu bize!

Bloomberg Businessweek Türkiye
Türkiye’nin İkinci Yüzyılının Dip Dalgaları

Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

Son yıllarda ne zaman gençlerden bahsetsek gündem dönüp dolaşıp ekonomik, sosyal veya eğitim konusunda çektikleri sıkıntılara geliyor. Gençleri sıkıntılarının ötesinde var etme fırsatımız olmuyor. Özellikle ergenler ve hatta ergen kızlar, pek çok konuda göz ardı ediliyor.

Marketing Türkiye
Kültürel sermayenin otoritesi: Genç kızlar

Finansal Hizmetlerin Geleceği

Bankalar FinTech’lere karşı uzun süre kendini korudu ancak iki trend bu gerçeği değiştirmek üzere…

Bloomberg Businessweek Türkiye
Finansal Hizmetlerin Geleceği

“Arketipler” hala anlamlı mı?

On yıllardır marka konumlandırma stratejisi inşa edilirken, ses tonu ve görsel dili tanımlamak için arketipler kullanılıyor. Bazı strateji ekolleri iki arketipi savunuyor, bazıları tek arketipin daha sağlıklı olacağını iddia ediyor. Kolaylıkla çok soyutlaşabilen marka stratejisi evreninde herkesin arketip yaklaşımı farklı gibi görünüyor.

Marketing Türkiye
“Arketipler” hala anlamlı mı?

Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Daha önce çok kriz gördük, fakat şu anki size biraz farklı hissettiriyorsa, haklısınız. 2007-2008 yıllarında gerçekleşen global ekonomik krizle kıyaslandığında, şimdi yaşadığımız bambaşka.

Marketing Türkiye
Eşitliğin yasını tutmak, tüketici davranışını nasıl etkiliyor?

Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Son haftalarda başımıza gelen her şey, kümülatif olarak güven duygumuzu sarstı. Evimize, medyaya, yardım kaynaklarına bile olan güvenimiz derinden sarsılmış durumda. İçinde yaşadığımız hayatı kapsayan ulusal atmosfer, toplumsal güvene bir saldırı gibi hissettiriyor.

Marketing Türkiye
Güven olmadan, “Aşk Markası” olunur mu?

Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Gündelik hayatla baş edemediğimizde sanata, içeriğe dönerek gerçeklikten kaçabiliyoruz. Bunu en çok, pandemi döneminde birden fazla OTT hizmetine üye olup, arka arkaya diziler bitirirken ve Mücbir Sebepler’in canlı yayınlarına bağlandığımızda 100 bin kişi olduğumuzu fark edince hissettik.

Marketing Türkiye
Markalar kültür tüketimini ekranların ötesine nasıl taşıyabilir?

Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Fark etmesek de her gün ışık hızı kullanıyoruz. Attığımız e-postaya eki koymayı unuttuktan sonra dokümanı tek başına gönderirken veya Instagram’da birinin story’sini beğenirken kullandığımız internet; ışık hızıyla uzaya uğrayıp ulaşacağı yere ulaşıyor[1].

Marketing Türkiye
Markalar ışık hızını nasıl aidiyete dönüştürebilir?

Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

World Economic Forum’un her yıl yayınladığı Global Risk Raporu’na göre yakın gelecekte Türkiye’yi bekleyen en önemli beş tehdit sırasıyla: Geçim ve işsizlik krizi, ekonomik duraklama, içişlerinde kırılmalar, insanların sebep olduğu çevresel felaketler ve teknoloji yönetiminde başarısızlık[1].

Marketing Türkiye
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?

Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Belirsizlik gittikçe dünyanın normaline dönüşürken ve krizlerin sonu bir türlü gelmezken; sadece markaları yönetmek değil, insan kaynağını da yönetmek için yeni savaşlar veriyoruz.

Marketing Türkiye
Yeni paradigma: Kırılganlığı kabullenmek

Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

Haftaya, Batı’nın Ukraynalı mülteciler hakkındaki “Doğulular gibi medeniyetsiz insanlardan bahsetmiyoruz” tavrının, canımızın patlıcan olduğunu hatırlatmasıyla başladık.

Marketing Türkiye
Kadın tüketicilerde yeni fay hatları

“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Sokağa çıkma yasağı duyurulduktan sonra panikle stok yapmaya koştuğumuz ilk karantinamızın ardından neredeyse iki yıl geçti. Pandemi konusunda amatör, ekonomik kriz konusunda daha iyimser olduğumuz o zamanlara market sırasında Luppo’yla beklemesiyle damgasını vuran tüketiciyi hatırlarsınız.

Marketing Türkiye
“Yeni Öteki” Beyaz Yakalıların Ekonomik ve Duygusal Dönüşümü

Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Her yılın sonu geldiğinde, kendimizi geçmiş seneyi değerlendirirken buluruz. Zaman ne kadar hızlı geçti, bir yıl önce hayal ettiklerimizi yaşayabildik mi… 2022’ye girerken bu soruları daha önce hiç sormadığımız bir yerden, pandeminin etkilerini hala hissederken ve ekonomiyle savaşırken soruyoruz. Peki, 2021’de ne yaşadığımızın farkına varabildik mi ki 2022’ye nasıl gireceğimizi anlayacak halimiz olsun?

Marketing Türkiye
Kriz dönemlerinde öze dönüş: Örtülü zihnimiz 2022’ye nasıl giriyor?

Taksicileri bekleyen sürpriz: Paylaşım ekonomisi ve “New Power”

Taksi bulma süresinin neredeyse yolculuk süresini aştığı ilginç zamanlardayız. Dün açıklanan kararla İstanbul trafiğine 1.000 taksi daha kazandırılmış olsa da taksiciler kural tanımayan, nazı herkese geçen otoriteler olmaya başladı. Kaldırım kenarlarında bir elimiz yukarıda yeni taksilerin trafiğe kazandırılmasını beklemek dışında hiçbir çaremiz yok mu? Çözüm gerçekten daha fazla taksi mi?

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Zincir marketler ne kadar suçlu?

Uzun zamandır tüm araştırmalarımızda bir türlü toparlanamayan bir anksiyete duygusu okuyoruz.

Marketing Türkiye
Zincir marketler ne kadar suçlu?

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri

Bu aralar Türkiye’de çok şeyin yası tutuluyor.

Yas tutmaya yabancı değiliz aslında; sevdiklerimizin, doğup büyüdüğümüz mahallelerin, hayallerimizin duygusal cenazelerinde ne yazık ki çok bulunduk bu aralar.

Marketing Türkiye
Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri