Türkiye’nin Ergenleri Raporu
Bu araştırma, Türkiye’de yaşayan ergenleri derinlemesine anlamayı ve Türkiye’nin ergen segmentlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
FutureBright Group olarak iş ortağımız Platon.ai ile birlikte, yapay zeka destekli özel metodolojimizi kullanarak hızlı yükselen yeni nesil gençlik edebiyatı yazarları ile aktif etkileşimde olan farklı ergen personalarını inceledik.
Araştırma kapsamında ergenlerin yaşam tarzları, birbirleri ile olan ilişkileri, markalar ile etkileşimleri, tüketim alışkanlıkları, hobileri, ilgi alanları ve takip ettikleri ünlü & influencerlar, motivasyonel ve davranışsal farklılıkları ve bunun altında yatan psikografik veriler ortaya çıkarıldı.
İletişim Formu
Yeni Yatırımcının Profili ve Yatırım Davranışları Araştırması
İçinden geçmekte olduğumuz dönemin ekonomik dinamikleri dünyada ve Türkiye’de bireysel yatırımcıların beklentilerinin ve davranışlarının önemli ölçüde değişmesine neden oldu. Yükselen enflasyon ve reel gelirlerin baskılanması bireylerin yatırım gelirlerine olan ihtiyacını ve hatta bağımlılığını artırdı. Bu durum, geçmişte yatırım deneyimi olmayan gençlerin, kadınların ve dar gelirli bireylerin yatırım hizmet ve ürünlerine ve danışmanlığa olan ihtiyaçlarını artırdı.
Türkiye’de özellikle halka arzlar ve hisse senedi işlemleri ile kısa vadede gelir elde etme fırsatı çok sayıda ve farklı profilde potansiyel yatırımcının ortaya çıkmasını sağladı.
Bu gelişmeler ışığında, bankaların, halka açılan ya da açılacak kuruluşların, aracı kurumların, portföy yönetim şirketlerinin ve fintechlerin teknolojinin sunduğu olanaklarla birlikte yeni yatırımcı profillerini ve davranışlarını hedefleyen yeni iş modelleri geliştirmeleri mümkün.
Bir FutureBright ve FutureWise ortak çalışması olan “Yeni Yatırımcının Profili ve Yatırım Davranışları” sendikal araştırmamızda; hisse senedi yatırımcılarını yakından tanıyarak yatırım alışkanlıklarını, yatırım yapma motivasyonlarını, yeni yatırımcının profilini ve beklentilerini öğrendik. Böylece yeni iş modellerine ışık tutacak iç görüleri ve eğilimleri ortaya çıkararak, stratejik öneriler hazırladık.
İletişim Formu
Türkiye’nin Anneleri Araştırması
Yapay Zeka Destekli Tüketici ve Hedef Kitle Araştırması
Bu araştırma, Türkiye’de yaşayan anneleri derinlemesine anlamayı ve Türkiye’nin anne segmentlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
FutureBright Group olarak iş ortağımız Platon.ai ile birlikte, yapay zeka destekli özel metodolojimizi kullanarak farklı anne personalarınıortaya çıkarmanın yanı sıra; sosyal, ekonomik ve teknolojik her türlü değişimin anneler üzerindeki yansımasını inceleyeceğiz.
Araştırma kapsamında annelerin yaşamtarzları, çocuklarıyla olan ilişkileri, çocuk yetiştirme yaklaşımları,markalar ile etkileşimleri, tüketim alışkanlıkları, hobileri, ilgi alanları,sıklıkla ziyaret ettikleri müzeler, restoranlar, cafeler, takip ettikleri ünlü & influencerlar, motivasyonel ve davranışsal farklılıkları ve bunun altında yatan psikografik veriler ortaya konacaktır.
Elde edilecek içgörüler, markaların annelere yönelik pazarlama stratejilerine ve ürün geliştirme faaliyetlerine yön verecektir.
Araştırma aşağıdaki tasarımda ilerleyecektir;
Adım 1: İlişki Haritalaması (Demografik ve Davranışsal Analiz)
Annelerin demografik yapısı, yaşam tarzları ve tüketim alışkanlıkları incelenecektir. Bu analiz, annelerin çocuklarıyla ilişkisini etkileyen faktörlerin analizi ve bu faktörleri etkileyen motivasyonların tespiti ve davranışlarını anlamak için kullanılacaktır.
Adım 2: Sosyal Medya ve Online Davranış Analizi
Annelerin sosyal medya kullanımı, etkileşimleri ve online alışveriş davranışları incelenecektir. Bu analiz, anneler için popüler olan ünlü ve influencer’lar, günlük yaşam rutinleri, tüketim alışkanlıkları vb. veri çıktıları incelenerek yaşam tarzı tercihlerini ortaya çıkaracaktır.
Adım 3: Persona Oluşturma
Elde edilen verilere dayalı olarak anneleri temsil eden detaylı persona profilleri oluşturulacaktır. Bu profiller, müşterilerin demografik özellikleri, alışveriş tercihleri ve markalar ile etkileşimlerini kapsayacak şekilde tasarlanacaktır ve duygusal & davranışsal olarak personalaştırılacaktır.
Adım 4: Strateji Belirleme
Analiz sonuçlarına dayanarak, markalar için hedef kitleye yönelik etkili pazarlama stratejileri ve ürün geliştirme önerileri geliştirilecektir. Bu stratejiler, markaların pazardaki konumunu güçlendirmek ve hedef kitle ile daha etkili bir iletişim kurmak için tasarlanacaktır.
İletişim Formu
Türkiye Toplumsal Dönüşüm Araştırması / Markalarla Dayanıklı Toplumlar Yaratmak
SB Brands For Good Türkiye ve FutureBright Group işbirliği ile gerçekleşen “Toplumsal Dönüşüm Araştırması” ile marka dünyasının itici gücünü toplumsal ve kültürel konularda dayanıklı toplum yaratmak için ateşliyoruz.
Yaşadığımız deprem felaketi, dayanıklı bir toplum olmanın ne kadar önemli olduğunu bize bir kez daha gösterdi.
Dayanıklı toplum yaratmak için öne çıkan sosyal/toplumsal/kültürel alanları belirlemek ve marka gücüyle bu alanlarda toplumsal dönüşümü yaratacak davranışlara işaret etmek amacıyla yapılacak olan araştırmamız, markalara sosyal/toplumsal konulardaa stratejik bir yol haritası ortaya koyabilmeleri için önemli içgörüler sağlamayı hedeflemektedir.
Araştırmanın çerçevesi aşağıdaki gibidir:
- Sosyal ve toplumsal ana tansiyon alanlarını belirlemek
- Öne çıkan sosyal dönüşüm alanlarını keşfetmek
- Markaların rol alabileceği alanları belirlemek.
- Markaların sosyal/kültürel/toplumsal alanlarda etkisini ölçmek.
- Dayanıklı toplum yaratma hedefinde markalara yol gösterecek içgörüler elde etmek.
İletişim Formu
Yetenek Yönetimi Araştırması
Son yıllarda Google’da en çok aratılan sorulardan birisi “Nasıl iş değiştirebilirim?” sorusu… Ayrıca yapılan araştırmalara göre Türkiye’de her 10 çalışandan 7’si iş değiştirmeyi düşünüyor. Öyle ki artık aynı iş yerinde kalma süresi 2 yıla kadar düşmüş durumda.
Bir yandan da son zamanlarda iş yaşamında belirgin bir biçimde “kuşakların savaşını” görüyoruz. Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve değişimler iş yaşamına da olanca gücüyle yansıyor ve böylece iş yaşamını dönüştürüyor.
Peki son yıllarda yaşanan iş değiştirme furyasının kuşaklarla bir ilgisi olabilir mi?
Şirketler ellerinde tutmaları gereken geleceğin liderlerini neden kaybediyor?
Bu yeteneklere ne sunarsak gelişimlerine destek olup şirketlerin sürdürülebilir geleceklerini besleyebiliriz?
FutureBright Research ve GeneX işbirliği kapsamında yapılan kalitatif çalışma ile, bu sorulara farklı sektörlerden IK Yetkilileri ve farklı sektör, seviye ve fonksiyondan yeteneklerle birlikte cevap arıyoruz.
- Araştırmanın birinci ayağında, büyük ölçekli yerel ve global firmaların insan kaynakları yöneticileri nezdinde “yetenekler”e yönelik algı ve yaklaşımlar, farklı sektörlerdeki yetenek tanımları ve bağlılık oluşturma stratejileri araştırılırken, yetenek bulma sürecinden işte tutmaya ve kariyer planlamaya kadar ihtiyaçlar ve acı noktaları keşfediliyor.
- Araştırmanın ikinci ayağında ise, yetenek olarak tanımlanan çalışanların iş dünyasına yaklaşımları irdeleniyor; kariyer hedefleri, içerisinde var olmak istedikleri şirket tanımları, karşılanan ve karşılanamayan ihtiyaç ve beklentileri keşfediliyor.
Araştırma bulguları, şirketler ve yetenekler arasında köprü kurmak üzere, yetenekleri cezbetme, şirkette tutma ve bağlılığını arttırma dinamiklerini ortaya çıkaracak, şirketlerin yeteneklere yönelik oluşturacakları stratejiler için içgörü sağlayacak nitelikte olacak.